Amb veu de dona - Especial Història de dones

Vistas de página en total

Historiadores

Buscar este blog

Entradas populares

Mi lista de blogs

Etiquetas

sábado, 13 de diciembre de 2008

El projecte, que té un cost anual d’uns 100.000 euros finançats al 50% per l’administració municipal i la resta per altres institucions


La preincubadora d’empreses busca estimular el talent dels estudiants

El projecte s’adreça a universitaris i als cicles formatius

per S. F. - fotos S.F. - 01/12/2008 19:17 (188 lectures)


Estimular els estudiants per convertir els seus treballs en un projecte empresarial. Amb aquesta voluntat s’ha presentat aquest dilluns, dia 1, la preincubadora d’empreses. Impulsada pel TecnoCampus i l’Institut Municipal de Promoció Econòmica (IMPEM), aquesta preincubadora vol fer “créixer el model per sota de la incubadora” que ja fa anys que funciona a l’Institut, tal i com ha explicat la regidora Alícia Romero. “Busquem persones que poden crear empreses, i vam pensar en mirar els treballs de final de carrera per relacionar-ho”, ha explicat. En aquest sentit, Romero ha afegit que busquen “projectes susceptibles de ser pre-incubats, treballs aprofitables per mirar-los de manera acurada i decidir si són possible”. Aquest projecte es durà a terme a l’Escola Universitària Politècnica de Mataró i a l’Escola Universitària del Maresme. “Volem fomentar dues coses, l’esperit emprenedor i que això ens porti a la creació d’empreses”, ha dit.

El projecte també es portarà a terme en dos instituts on hi ha cicles formatius: l’Escola Pia de Santa Anna i l’IES Miquel Biada. El director general del TecnoCampus, Antoni Uix, ha explicat que Santa Anna “ens havia transmès en diverses ocasions la necessitat de participar i els hem afegit”. Uix ha desgranat en diverses fases els passos a seguir: “generar la idea, fer una selecció entre les millors, diagnosticar els seus punts forts, desenvolupar-la i avaluar-la”. L’avaluació seria en dos àmbits, des d’un punt de vista “acadèmic” i des d’un punt de vista de “negoci” mitjançant “una comissió d’empresaris”.Si la valoració sortís positiva, es passaria a la fase d’incubació.

El projecte, que té un cost anual d’uns 100.000 euros finançats al 50% per l’administració municipal i la resta per altres institucions, s’identifica en un espai creat de moment a cada una de les universitats que s’anomena Cub: “és on es generen idees, on hi ha els tècnics per assessorar i es tracta d’una manera d’identificar el projecte”. La preincubadora té un caràcter molt innovador a Catalunya, ja que amb l’adaptació al pla de Bolonya permetrà crear assignatures específiques per emprenedors que, junt els crèdits de final de projecte, poden suposar el 10% de tot el contingut curricular dels estudis. Uix ha parlat d’aquest projecte com “un pas decisiu en l’estratègia de Mataró i la comarca com a ciutat que estimula el talent”.

Fi de temporada tranquil i festiu per als Capgrossos. Els mataronins va celebrar diumenge, dia 9, la seva Diada castellera a la plaça de Santa Maria



Els Capgrossos acomiaden la temporada amb un 9 de 7

Els mataronins celebren una Diada tranquil·la amb castells assequibles a la plaça de Santa Maria

per capgros.com - fotos R. Gallofré - 10/11/2008 18:46 (642 lectures)



Fi de temporada tranquil i festiu per als Capgrossos. Els mataronins va celebrar diumenge, dia 9, la seva Diada castellera a la plaça de Santa Maria descarregant castells força assequibles per una colla del seu nivell. La construcció més espectacular va ser el 9 de 7, de només set pisos però força complex, ja que hi pugen fins a tres acotxadors i tres anxanetes. El van descarregar en tercera ronda després d’un primer intent desmuntat, davant la sorpresa del públic, tot i que el mateix castell ja es va poder a la Diada de fa dos anys. Els mataronins van completar l’actuació amb un 3 de 8 i un 4 de 8, que van realitzar sense problemes. Tal i com ja havien anunciat, els ‘blaus’ van preferir prendre’s la diada com un comiat de l’any relaxat, després que les caigudes patides a les darreres actuacions els deixessin força debilitats i amb baixes importants al tronc.

Els Capgrossos van estar acompanyats pels Castellers de Lleida i els Sagals d’Osona. Els primers van demostrar el seu gran estat de forma (han realitzat una gran temporada) carregant un impressionant pilar de 7 amb folre. A més, van descarregar el 3 de 8 i la torre de 8 amb folre. Els Sagals, mentrestant, van realitzar el seu segon 4 de 8 de la temporada, a més de portar a plaça el 3 de 7 aixecat per sota i el 5 de 7.

Disculpa de l’alcalde
L’alcalde, Joan Antoni Baron, va presentar les seves “disculpes formals” als Capgrossos, mitjançant una carta al president de la colla, Carles Guanyabens, per la manca de coordinació municipal que va obligar la colla a renunciar a plaça de Santa Anna i traslladar-se a darrera hora a Santa Maria per celebrar la Diada. A la carta, Baron afirma que ha ordenat que s’obri un expedient informatiu per esbrinar les causes que han originat el problema, de cara a evitar que es repeteixin fets com aquests. D’altra banda, el regidor de Via Pública, Oriol Batista, també va demanar en el ple de dijous, dia 6, disculpes públicament per un error "que s’ha de reconèixer i assumir". Batista va explicar l’error de coordinació que va obligar a canviar l’actuació castellera d’ubicació en resposta a dues preguntes presentades per CiU i el PPC.

arquitecte Josep Puig i Cadafalch. “El producte té una vessant cultural i gastronòmica, i és el complement perfecte del vi Dolç Mataró,



La nova “Xocolata Mataró” s’inspira en Puig i Cadafalch

La rajola, promoguda pel Celler Castellví, reprodueix una tapa de clavegueram dissenyada per l’arquitecte mataroní

per G. Aragón - fotos Albert Canalejo - 09/12/2008 10:25 (325 lectures)

La Xocolata Mataró Romero i Castellví durant la presentació

El Celler Castellví va acollir, divendres passat, dia 5, la presentació de la xocolata Mataró, el nou producte autòcton de la ciutat. Elaborada per Enric Rovira i dissenyada per Mar Llinés, la xocolata reprodueix formalment les tapes de clavegueram de Mataró, que són obra del reconegut arquitecte Josep Puig i Cadafalch. “El producte té una vessant cultural i gastronòmica, i és el complement perfecte del vi Dolç Mataró, un altre producte de la comarca”, va expressar Toni Castellví, propietari del celler. Castellví va explicar que la idea va sorgir fa quatre anys, durant les obres a la Riera, quan “vaig descobrir que les tapes de clavegueram de la ciutat havien estat dissenyades per Puig i Cadafalch”. Amb la venta d’aquesta xocolata i la seva simbologia, el Celler Castellví convida a l’ajuntament i a Aigües de Mataró a fer un esforç per conservar les plaques dels carrer, per tal de donar un relleu cultural als carrers de la ciutat.

A la presentació hi va assistir la presidenta de l’Institut Municipal de Promoció Econòmica de Mataró (IMPEM), Alícia Romero, que va felicitar al Celler Castellví perquè la rajola, a més de promocionar un nou producte gastronòmic, també ressalta la figura de Puig i Cadafalch i la seva contribució artística al clavegueram de Mataró. A més, Romero va puntualitzar que la xocolata s’uneix a una oferta creixent de productes mataronins, com ara les neules de Can Graupera, el Cava Mataró o el mateix Dolç Mataró, de gran importància per la ciutat.

La rajola està composta per xocolata negre al 70% cacau i, a banda del Celler Castellví, es pot trobar a les diferents pastisseries de la ciutat.